צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    בדיקת חופש פעולה (FTO)

    חופש פעולה, או בקיצור FTO (Freedom to Operate), הוא היכולת לבצע פעילות מסחרית מסוימת בקשר לטכנולוגיה, מוצר או שירות של החברה שלך מבלי להפר זכויות קניין רוחני תקפות של צד שלישי.

    בעת תכנון פעילות מסחרית, חובה לעשות כל שניתן כדי להימנע מפגיעה בזכויות של אחר, ולכן אנו בלוצאטו את לוצאטו, מספקים חוות דעות בקשת לחופש פעולה עבור לקוחותינו, הן במישור המקומי והן במישור הבין-לאומי.

    ניתוח ובדיקת חופש פעולה כוללים זיהוי וניתוח פטנטים תקפים של גורמים אחרים, העלולים להיות מופרים על ידי החברה בעת פעילותה, וכתוצאה מכך להוביל לכך שהחברה תהיה אחראית להפרתם. ביצוע בדיקת חופש פעולה לפני השקת מוצר חדש או רכישת חברה חדשה יכול למזער סיכונים, כולל את הסיכון להתדיינות משפטית עתידית, תוך הימנעות מהוצאות מיותרות. בדיקת חופש פעולה שנעשית בתחילת הדרך של פיתוח המוצר או השירות, ומעלה חשש להפרת קניין רוחני, מאפשרת לחברה לשנות את התכנון המקורי מראש, לבצע התאמות במטרה להימנע מהפרות, או לחלופין לפעול למען השגת רישיון שימוש בקניין הרוחני שעלה בבדיקה.

    בדיקת חופש פעולה יכולה גם לעזור בזיהוי הזדמנויות להתפתחות עסקית, או בזיהוי סכנה עסקית שעל הפרק. לדוגמה, כאשר מבצעים בדיקת חופש פעולה במסגרת בדיקת נאותות, ניתן להעריך טוב יותר את הסיכון של התדיינות משפטית עתידית עבור החברה.

    בדיקת חופש פעולה מתחילה בהערכה של המוצר או השירות. תחילה מבוצע חיפוש פטנטים, בו עורכי הפטנטים מחפשים פטנטים בתוקף ובקשות פומביות לרישום פטנטים, אשר יכולים לכלול את רכיבי המוצר או השירות שעל הפרק. לאחר מכן, עורכי הפטנטים המנוסים שלנו מעריכים את המידע שהתגלה בחיפוש, ומספקים ללקוח חוות דעת על הסיכונים האפשריים בהמשך פיתוח המוצר, השירות או העסקה.

    אחד היתרונות הבולטים של הפירמה שלנו, הוא שהיא מבצעת את חיפושי הפטנטים באופן פנימי ללא מיקור חוץ. יתרון זה מאפשר לעורך הפטנטים שצריך לנתח זכויות שעשויות להפריע ללקוחותינו, להיות חלק מרכזי בתכנון המוקדם של החיפושים שעומדים בבסיס בדיקות חופש הפעולה ולייעץ בהתאם לכך. בנוסף, על מנת לייצר חוות דעת שימושית בנוגע לחופש הפעולה במקרה מסוים, על היקף הסקירה להתרחב מעבר לפטנטים בלבד, כדי לכלול זכויות קניין רוחני אחרות שיתכן שרלוונטיות לעניין, כגון סימני מסחר ועיצובים.

    ניתוח חופש פעולה יכול למלא תפקיד חשוב באסטרטגיית הקניין הרוחני של החברה שלך. הוא מאפשר לזהות, למזער ולנהל סיכונים, תוך זיהוי אזורים בהם הכיסוי של הגנת הפטנט הוא דק או חסר ולכן גם מציע הזדמנויות לצמיחה ושיפור ההגנה.

    המומחים שלנו

    שאלות נפוצות

    מהי בדיקת חופש פעולה (FTO)?

    בבדיקת חופש הפעולה (המכונה בדרך כלל “FTO”) מבצעים ניתוח של פטנטים שעשויים להוות מכשול לשיווק המצאה. מבצעי ה- FTO מחפשים פטנטים השייכים לצדדים שלישיים, אשר לא בהכרח צריכים להתייחס ישירות לאופן ייצור המוצר, אך עשויים לכסות כמה אלמנטים חיוניים של המוצר הסופי.

     

    מה היתרונות של ביצוע בדיקת חופש פעולה?

    ניתוח חופש פעולה (FTO) יפחית את הסכנה לפגיעה בזכויות צדדים שלישיים ויאפשר, במקרים רבים להימנע מהפרות אפשריות. עם זאת יש להבין כי ניתוח חופש פעולה לעולם לא ייתן וודאות של 100% שבעלי פטנטים לא יתבעו אתכם, בין אם בגלל שהם מסתמכים על פטנטים שלא נחשפו במהלך החיפוש של ה- FTO ובין אם בגלל סיבות מסחריות, שמובילות אותם לתבוע למרות שהם אינם באמת סבורים שהפרת את הפטנט שלהם.

    מה ההבדל בין בדיקת חופש פעולה לבין חיפושי פטנטים אחרים?

    ניתוח חופש פעולה (FTO) מתבצע על המוצרים שיימכרו בפועל, ללא קשר להמצאה או להמצאות המגולמות במוצר זה. מצד שני, חיפושי פטנטים בשלבים מקדימים לכתיבת בקשת הפטנט, מכוונים למציאת פרסומים קודמים שעשויים להפוך את ההמצאה ללא חדישה או חסרת התקדמות המצאתית, והם מכוונים לסייע בתכנון ההגנה על המצאה נתונה.

    מאמרים רלוונטיים

    אתגרים של קניין רוחני במלחמה בכנס UVID 2024 – שיחה בין עמיר רפפורט לד"ר כפיר לוצאטו
    שמחנו מאוד לתת חסות ולקחת חלק בכנס ה-UVID Dronetech 2024, כנס טכנולוגיות הרחפנים והכטב״מים הבין-לאומי שם ד״ר כפיר לוצאטו, נשיא הקבוצה, ישב לשיחה אחד על אחד עם עמיר רפפורט, מייסד כתב העת "IsraelDefense" ומייסד שותף של הכנס. השניים שוחחו על הגנה על חדשנות ביטחונית בכלל, ועל קניין רוחני שמתפתח במלחמה בפרט. מוזמנים ומוזמנות לצפות בוידאו.
    קרא עוד...
    חיפוש פטנטים – כל מה שחשוב לדעת כאשר מחפשים פטנט
    מדריך קצר לחיפוש פטנטים: אנו בדרך כלל ממליצים ללקוחותינו בפגישות הייעוץ שלא לדלג על שלב חיפוש הפטנטים. לעיתים עולות שאלות רבות בנוגע למהותו של חיפוש פטנטים ולנחיצותו. ריכזנו עבורכם במאמר זה את התשובות לשאלות הנפוצות בנושא
    קרא עוד...
    בחזית הכלכלה: כך נשמור על חדשנות בזמן מלחמה
    בזמן משבר קיימת נטייה טבעית להמתין עד שיתבהר המצב, אך בכל הנוגע להגנה על חדשנות וקניין רוחני, זו לא תמיד אופציה אפשרית. על היזמיות והיזמים לזכור שעם מספיק יצירתיות, תשומת לב ותכנון, אפשר לצלוח תקופות מאתגרות ואף לחוות אחריהן צמיחה.
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה