צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    מסחור ורישוי קניין רוחני

    מסחור קניין רוחני הוא תהליך של הוצאת הקניין הרוחני שלך לשוק ויצירת תזרימי הכנסות חדשים – לבדך, באמצעות שותפויות או שניהם גם יחד. זכויות קניין רוחני יכולות להועיל לבעליהן לא רק כאשר מממשים אותן ישירות, אלא גם על-ידי יצירת שיתופי פעולה עם גופים אחרים שיכולים להפיק תועלת מהן, על-ידי מכירת רישיונות לצדדים שלישיים לשימוש בזכויות קניין רוחני אלה, ובאמצעות ניסיון למנף אותן בתחומים שמחוץ לפעילותו הישירה של הלקוח. על-ידי בחינת פורטפוליו הקניין הרוחני הקיים של הלקוח, אנו יכולים לזהות נכסי קניין רוחני שניתן להפיק מהם רווחים באמצעות רישוי או מכירה.

    קניין רוחני שאינו נמצא בליבת העסק, כגון סימני המסחר ושמות הדומיין של מותג, שהחברה החליטה להפסיק להשתמש בהם, ניתנים למכירה תמורת סכום חד-פעמי, באמצעות תמלוגים לאורך זמן, או באמצעות שילוב של שניהם. בנוסף ליצירת תזרים הכנסות חדש, מסחור של זכויות קניין רוחני יכול לייעל את הפעילות של החברה ולאפשר לה להתמקד בהיבטים הרווחיים שלה בלבד.

    קבוצת לוצאטו מסייעת ללקוחות בתהליך המשפטי של מסחור זכויות הקניין הרוחני שלהם, בעת מכירה, רישוי או יצירת שותפויות. אנו מסייעים בניהול המו"מ וביצירת הסכמים מתאימים על-פי צרכי הלקוח, תוך ניתוח פורטפוליו הקניין הרוחני של הלקוח, ביצוע בדיקות נאותות מורכבות הנובעות מתהליכים אלה ומתן ייעוץ ושירותים משפטיים לאורך כל תהליך המסחור. במשך עשרות שנות ניסיוננו, סייענו בהצלחה מרובה בהליכי מכירה ורישוי עבור מגוון לקוחות, החל מחברות רב-לאומיות שהיו המעוניינות למכור או לקנות קניין רוחני, דרך חברות ישראליות וכלה ביזמים פרטיים.

    אנו ממנפים את המומחיות של משרד עורכי הדין בקבוצה ואת הניסיון הרב של הקבוצה בעבודה עם קרנות הון סיכון וחברות תעשייתיות, כדי לאפשר ללקוחותינו קבלת החלטות טובה יותר בתהליך המסחור של הקניין הרוחני שלהם.

    המומחים שלנו

    שאלות נפוצות

    מהם מסחור ורישוי של קניין רוחני?

    הפקת רווח מסחרי מקניין רוחני ע”י מכירת/מתן רישיונות לזכויות קניין רוחני.

     

    איך מסחור ורישוי של קניין רוחני יכול לייצר זרם הכנסות נוסף?

    לעיתים לחברה או למפעל קיימים נכסי קניין רוחני המגינים על טכנולוגיה שחשובה לפעילותם, אבל אותה טכנולוגיה לפעמים יכולה להיות חשובה לתחומים אחרים שלא מתנגשים עם הפעילות שלהם. לכן מתן רישיונות על אותו קניין רוחני לגופים אחרים שאינם מתחרים, יכול לייצר זרם הכנסות נוסף שלא קשור ישירות לפעילות המסחרית עצמה של בעלי הזכויות.

     

    איך אוכל לזהות את הקניין הרוחני הרלוונטי למסחור?

    פעמים רבות, בעלי הזכויות בעצמם אינם מודעים לכלל נכסי הקניין הרוחני שיש ברשותם. לשם כך, ניתן ורצוי להיעזר בעורך פטנטים או עורך דין המתמחים בתחום, ואשר הינם בעלי עין מקצועית ויכולת ניתוח וזיהוי נכסי קניין רוחני. כל מקרה צריך להיבחן לגופו, על מנת לעזור לבעלי הזכויות לגבש אסטרטגיית הגנה ומסחור של נכסי הקניין הרוחני שלהם.

    מאמרים רלוונטיים

    בחזית הכלכלה: כך נשמור על חדשנות בזמן מלחמה
    בזמן משבר קיימת נטייה טבעית להמתין עד שיתבהר המצב, אך בכל הנוגע להגנה על חדשנות וקניין רוחני, זו לא תמיד אופציה אפשרית. על היזמיות והיזמים לזכור שעם מספיק יצירתיות, תשומת לב ותכנון, אפשר לצלוח תקופות מאתגרות ואף לחוות אחריהן צמיחה.
    קרא עוד...
    איך בוחרים עורך פטנטים?
    יזמים, סטארט-אפיסטים, בעלי חברות – בחירת עורך פטנטים יכולה להיות אחת ההחלטות החשובות שתעשו במהלך חיי המיזם. בחירה נכונה לא רק תגביר את הסיכוי לקבלת פטנט, אלא גם את היכולת לגייס הון ממשקיעים, למסחר את הטכנולוגיה ולהבטיח את עמידות הפטנט במקרה של הליכים משפטיים. אז איך בוחרים נכון עורך פטנטים? מהם הפרמטרים שיש לבדוק לפני שמתקשרים עם משרד לעריכת פטנטים? ומה מצופה ממנו במהלך העבודה?
    קרא עוד...
    מעצבים מחדש את המציאות האנושית: הטכנולוגיות החמות בשנים הקרובות
    מעולם לא חיה האנושות בעידן שבו לטכנולוגיה היה תפקיד כה מכריע בעיצוב חיי בני האדם. לא רק שהשימוש בטכנולוגיה הפך למרכיב דומיננטי בשגרת חיי היום-יום שלנו (חשבו רק על סמארטפונים, שעונים חכמים ואפליקציות מבוססות מיקום),...
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה