צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    http://Dr.%20Esther%20(Eti)%20Luzzatto
    ד"ר אסתר לוצאטו
    מנכ"לית קבוצת לוצאטו
    שותפה מנהלת

    יזמים רבים קמים בבוקר עם רעיון מעולה ושואלים את עצמם האם וכיצד אפשר להפוך אותו לפטנט, או/ו מוצר מסחרי. אלא שלא כל רעיון – אפילו רעיון טוב או הברקה מדהימה – אכן ניתן לתרגום למוצר או פטנט. אז לפני שיוצאים לדרך ומשקיעים לא מעט זמן, אנרגיה ומשאבים כדאי לבדוק מספר דברים.

    אז מה עושים?

    כמה טיפים שיעזרו לכם לבדוק האם הרעיון שלכם הוא פטנטבילי:

    • בִּדקו את השוק – בדקו היטב באמצעות חיפוש ראשוני שכל אחד יכול לעשות באינטרנט ולבדוק אם הרעיון חדש. אם כן יש לערוך חיפוש מקצועי רצוי על ידי עורך פטנטים , יתכן כי הרעיון שהגיתם מיושם כבר בצורה נרחבת ואם קיימים פתרונות יעילים או דומים לאותה הבעיה שהוגדרה עדיף לפנות לרעיון חדש. אם מדובר ברעיון חדשני ייתכן וניתן יהיה לרשום פטנט עליו ובכך להגן עליו.
    • חִשבו עסקית – במידה והרעיון אכן ניתן להגנה באמצעות פטנט כדאי לבדוק היטב את ההיתכנות העסקית של יישום הרעיון – חפשו משקיע – לא כל אחד ניחן ביכולות ובמשאבים כדי לתרגם רעיון למוצר מסחרי. לכן, בהינתן כל השלבים הקודמים שפורטו כדאי לחפש משקיע, שיימצא עניין בהשקעה באמצעה שלכם. משקיע כזה יכול לשמש גם כמנטור עסקי עבורכם, לפתוח לכם דלתות בקרב יצרנים פוטנציאליים ולסייע לכם באיתור ערוצי שיווק רלוונטיים.
    • היעזרו בעורך פטנטים מנוסה – אין תחליף לסיוע של עורך פטנטים מנוסה שכבר ראה ושמע הכל. הוא יוכל לסייע לכם בכל אחד מהשלבים שצויינו לעיל ובעיקר לבחון האם יש אפשרות לקבל פטנט על הרעיון דבר שיאפשר לבעל הפטנט לקבל בילעדיות ומונופולין במדינה בה הוא יקבל פטנט. שזה כאמור נכס שעשוי להיות בעל ערך כלכלי גבוה.

    זכרו, הדרך להצלחה היא ארוכה וקשה, אך יש גם שכר בצידה. רעיון טוב יכול להיות בעל ערך כלכלי עצום. לכן חשוב להימנע מטעויות ולבנות נכון את התהליך.  

    שאלות ותשובות נפוצות

    באיזה שלב בפיתוח המיזם מומלץ להיפגש עם עורך פטנטים?

    מומלץ להתייעץ עם עורך הפטנטים בהקדם, אפילו אם מדובר בשלבים בהם האמצאה בפיתוח וישנה התלבטות על היבטיה השונים. הסיבה לכך, היא שעורך פטנטים בעל הניסיון המתאים יוכל להיות גורם מדריך ומכוון, לתת מענה לשאלות יסודיות ולספק הערות שיסייעו לממציא בתהליך פיתוח האמצאה. חשיבות נוספות היא חיסכון בזמן במקרה בו הפיתוח אינו בר הגנה.

    על איזה סוג אמצאות ניתן להגן בפטנט?

    פטנט יכול להגן על כל מכשיר, שיטה ותהליך שהם חדשים, וזאת בתנאי שהם ממלאים את דרישות החוק. למדינות שונות חוקי פטנטים שונים, ולכן חשוב לקחת זו בחשבון כאשר מתכננים הגנה על אמצאה ואסטרטגיית פטנטים מיטבית.

    באיזה מדינה כדאי להגיש את בקשת הפטנט שלי?

    חוץ מכמה יוצאים מן הכלל, לא קיימת מגבלה לגבי המדינה שבה ניתן להגיש בקשת פטנט ראשונה. יחד עם זאת, ברוב המקרים הצעד ההגיוני הראשון הוא הגשת הבקשה במדינת הבית, אך יש לנתח כל מקרה לגופו ולקבל החלטה בהתאם.
    ישנם מקרים בהם ישנן מגבלות חוקיות שמאלצות להגיש את הבקשה במדינה ספציפית ולא מחוץ לה, דוגמה אחת היא בנוגע לאמצאות בקשר לחימוש ואנרגיה אטומית.
    עורך פטנטים מנוסה ידע לשקף לממציא היכן מומלץ וגם אפשרי להגיש את בקשתו הספציפית.

    האם הזכות על האמצאה היא שלי או של המעסיק שלי?

    כאשר עובד ממציא אמצאה היא שייכת למעסיק, אלא אם היא לא "אמצאת שירות", קרי, אמצאה שנעשתה כתוצאה משירות של העובד במהלך עבודתו. בעניין זה נקבעו כללים משפטיים, אשר יכולים לסייע לקבוע האם אמצאה היא אמצאת שירות או אמצאה אחרת השייכת לעובד.

    http://Dr.%20Esther%20(Eti)%20Luzzatto
    ד"ר אסתר לוצאטו
    מנכ"לית קבוצת לוצאטו
    שותפה מנהלת

    מאמרים רלוונטיים

    אתגרים של קניין רוחני במלחמה בכנס UVID 2024 – שיחה בין עמיר רפפורט לד"ר כפיר לוצאטו
    שמחנו מאוד לתת חסות ולקחת חלק בכנס ה-UVID Dronetech 2024, כנס טכנולוגיות הרחפנים והכטב״מים הבין-לאומי שם ד״ר כפיר לוצאטו, נשיא הקבוצה, ישב לשיחה אחד על אחד עם עמיר רפפורט, מייסד כתב העת "IsraelDefense" ומייסד שותף של הכנס. השניים שוחחו על הגנה על חדשנות ביטחונית בכלל, ועל קניין רוחני שמתפתח במלחמה בפרט. מוזמנים ומוזמנות לצפות בוידאו.
    קרא עוד...
    חיפוש פטנטים – כל מה שחשוב לדעת כאשר מחפשים פטנט
    מדריך קצר לחיפוש פטנטים: אנו בדרך כלל ממליצים ללקוחותינו בפגישות הייעוץ שלא לדלג על שלב חיפוש הפטנטים. לעיתים עולות שאלות רבות בנוגע למהותו של חיפוש פטנטים ולנחיצותו. ריכזנו עבורכם במאמר זה את התשובות לשאלות הנפוצות בנושא
    קרא עוד...
    בחזית הכלכלה: כך נשמור על חדשנות בזמן מלחמה
    בזמן משבר קיימת נטייה טבעית להמתין עד שיתבהר המצב, אך בכל הנוגע להגנה על חדשנות וקניין רוחני, זו לא תמיד אופציה אפשרית. על היזמיות והיזמים לזכור שעם מספיק יצירתיות, תשומת לב ותכנון, אפשר לצלוח תקופות מאתגרות ואף לחוות אחריהן צמיחה.
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה