צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    סימני מסחר

    סימני מסחר הם אחד מהנכסים המרכזיים של כל עסק או מותג, המבדיל אותו מאחרים. הם ממלאים תפקיד מרכזי בשיווק מוצלח של מוצרים ושירותים ומציעים הזדמנויות עסקיות רבות, אך תחום זה כולל גם לא מעט מלכודות פוטנציאליות. הגנה, אכיפה וניהול של סימני מסחר מעולם לא היו חשובים ומאתגרים יותר מאשר בעידן הנוכחי.

    כאחת מפירמות הקניין הרוחני המובילות בישראל, לוצאטו את לוצאטו משרתת מגוון רחב של לקוחות בתעשיות שונות. אנו מסייעים ללקוחותינו לחפש אחר ולהגן על סימני המסחר שלהם, תוך שאנו מספקים להם קשת רחבה של שירותים, שיסייעו להם להפיק את המרב מערך המותג שלהם. השירותים שאנו מספקים ללקוחותינו בתחום סימני המסחר הם מקיפים ביותר, ונועדו לענות על צרכיו המסחריים של הלקוח בכל שלב: החל מבדיקות מקדמיות וחיפושים, דרך הגשת בקשות לרישום סימני מסחר – בישראל ובעולם – וכלה בשירותי ליטיגציה, אכיפה ושירותים נוספים לאחר רישום הסימן.

    לוצאטו את לוצאטו היא פירמה מוכרת ומובילה בתחום סימני המסחר, המספקת הדרכה וייעוץ מהשורה הראשונה לחברות בכל הגדלים, עם צוות מקצועי המגלה הבנה מעמיקה לחשיבות ההגנה על סימני מסחר יקרי ערך. 

    מחלקת סימני המסחר הדינאמית שלנו מעניקה ייעוץ להשגת ושמירה על זכויות סימני מסחר בארץ ובחו"ל, כולל רישום סימני מסחר, גיבוש הגנה אסטרטגית על מותגים, טיפול בפורטפוליו סימני מסחר מורכבים של ללקוחות ישראליים ובין-לאומיים ועוד. אנו מייעצים למותגים המובילים והבולטים בעולם בקשר לסימני המסחר שלהם, ואנו פועלים באופן קבוע יחד עם יועצים בין-לאומיים, כחלק מצוות חובק עולם בנושאי אכיפה והגנה של סימני מסחר גלובליים.

    ככל שהשוק העולמי הופך תחרותי יותר ויותר, ומוצרים חדשים מגיעים לישראל בקצב מתגבר, כך הצוות של פירמת לוצאטו את לוצאטו לוקח חלק בהליכים משפטיים המשפיעים על עתידם המסחרי של מותגים מוכרים היטב. מכיוון שעל לקוחות הפירמה נמנות חברות רב-לאומיות בתחומי האופנה, התרופות, האלקטרוניקה ועוד, צוות סימני המסחר מתמודד באופן קבוע עם התנגדויות, תביעות משפטיות, תפיסות של סחורות מפרות במכס, בקשות לביטול סימני מסחר והליכים משפטיים אחרים הקשורים לתחום. הצוות שלנו מנוסה גם במתן חוות דעת וסקירות משפטיות באשר לחופש השימוש בסימני מסחר רצויים ברחבי העולם.

    המומחים שלנו

    שאלות נפוצות

    מהו סימן מסחר?

    סימן מסחר מגן, בין היתר, על אותיות, שמות, דמויות, צבעים, צלילים ושילובים שלהם בנוגע לשירותים או סחורות של בעליו. בניגוד למה שנהוג לחשוב, סימן מסחר איננו רק שם או לוגו. סימן מסחר הינו כל אלמנט ייחודי במוצר המאפשר לצרכנים לזהותו עם מקור ספציפי.

    כך, למשל, סימן מסחר יכול להיות מורכב ממילים (למשל, נוקיה, רד בול, גוגל וכו’), מצורת כיתוב ייחודית (למשל האות M של מקדונלד’ס), מלוגו ייחודי (למשל לוגו ה”סווש” המפורסם של נייק או לוגו שלושת הפסים של אדידס), או אפילו מדמות מסוימת המזוהה עם המוצר (למשל דמות הפרה המזוהה עם שוקולד “עלית”).

    אולם, לעתים סימן המסחר הינו אלמנט “מורכב” יותר של המוצר: עיצוב תוויות ייחודי (למשל, התווית המפורסמת של “קוקה קולה”), צבע ייחודי המזוהה עם המוצר, ואפילו עיצוב תלת ממדי של מיכל (למשל, העיצוב הייחודי של בקבוקי “קוקה קולה” מזכוכית) או של המוצר עצמו (למשל, הצורה המשולשת של שוקולד “טובלרון”).

    יתר על כן, אפילו ריחות וצלילים יכולים לשמש כסימני מסחר, ובמרשם סימני המסחר בישראל כבר רשום למשל סימן מסחר עבור הצליל המושמע כאשר נדלק מחשב בו מותקן מעבד של חברת “אינטל”.

    כאמור, כל אלמנט ייחודי במוצר המאפשר לצרכנים לזהות באמצעותו באיזה מוצר מדובר כשיר לשמש כסימן מסחר.

    מדוע חשוב לרשום סימן מסחר?

    ראשית, סימן מסחר רשום מעניק לבעליו הגנה וחסימה בפני מתחרים העלולים לעשות שימוש במוניטין אותו צבר בעל הסימן. היתרון המרכזי ברישום סימן מסחר על פני ההגנה באמצעות חיקוקים אחרים הוא שאין צורך בהוכחת מוניטין.

    בנוסף, סימן רשום משייך בין המוצר לבעליו וככל שהזיהוי עם הסימן עמוק יותר כך ישנה גם הזדהות לגבי מוצרים אחרים של אותו יצרן או נותן שירותים. סימן מסחר מהווה מעין אינדיקטור לגבי טיב המוצרים או השירות ומסיבה זו, סימנים מוכרים הינם נכסים בעלי משמעות רבה.

    שלישית, עבור חברות ומיזמים אשר זקוקים להשקעות, נושא ההגנה על זכויות הקניין הרוחני הוא חשוב ביותר, ומהווה את אחד השיקולים המכריעים בבואם של משקיעים לבחון את כדאיות ההשקעה בחברה/מיזם.

    האם חייב לרשום את סימן המסחר כדי לקבל הגנה?

    אתם לא מוכרחים לרשום סימן מסחר כדי ליהנות מחלק מההגנות שהוא מספק, אולם לרישום סימן המסחר יש יתרונות משמעותיים.

    כברירת מחדל, הבעלים של סימן מסחר נהנים ממידה מסוימת של הגנה פשוט באמצעות שימוש בסימן המסחר, אולם הבעלים של סימן מסחר רשום נהנים מהיתרונות הנוספים הבאים:

    1. הגנה ורישום קל במדינות נוספות.
    2. העול להוכיח שימוש קודם בסימן אינו מוטל על בעלי הסימן.
    3. כוח משפטי ויכולת למנוע יבוא ושיווק של סחורות מפרות.
    4. הודעה לציבור על השימוש בסימן.

    מאמרים רלוונטיים

    בחזית הכלכלה: כך נשמור על חדשנות בזמן מלחמה
    בזמן משבר קיימת נטייה טבעית להמתין עד שיתבהר המצב, אך בכל הנוגע להגנה על חדשנות וקניין רוחני, זו לא תמיד אופציה אפשרית. על היזמיות והיזמים לזכור שעם מספיק יצירתיות, תשומת לב ותכנון, אפשר לצלוח תקופות מאתגרות ואף לחוות אחריהן צמיחה.
    קרא עוד...
    איך בוחרים עורך פטנטים?
    יזמים, סטארט-אפיסטים, בעלי חברות – בחירת עורך פטנטים יכולה להיות אחת ההחלטות החשובות שתעשו במהלך חיי המיזם. בחירה נכונה לא רק תגביר את הסיכוי לקבלת פטנט, אלא גם את היכולת לגייס הון ממשקיעים, למסחר את הטכנולוגיה ולהבטיח את עמידות הפטנט במקרה של הליכים משפטיים. אז איך בוחרים נכון עורך פטנטים? מהם הפרמטרים שיש לבדוק לפני שמתקשרים עם משרד לעריכת פטנטים? ומה מצופה ממנו במהלך העבודה?
    קרא עוד...
    מעצבים מחדש את המציאות האנושית: הטכנולוגיות החמות בשנים הקרובות
    מעולם לא חיה האנושות בעידן שבו לטכנולוגיה היה תפקיד כה מכריע בעיצוב חיי בני האדם. לא רק שהשימוש בטכנולוגיה הפך למרכיב דומיננטי בשגרת חיי היום-יום שלנו (חשבו רק על סמארטפונים, שעונים חכמים ואפליקציות מבוססות מיקום),...
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה